Co všechno ukrývá letošní sezona Kooperativa NBL

Pondělním televizním duelem mezi mmcité+ Brno a BC GEOSAN Kolín naostro odstartuje druhé čtvrtstoletí existence samostatné české ligy basketbalistů. Šestadvacátý ročník NBL bude zároveň už čtvrtým, který jako generální partner zajistí pojišťovna Kooperativa. A bude to sezona řady nemalých zajímavostí a někdy až převratných novinek.    

Už při letmém pohledu je jasné, že tucet klubů z loňska doznal jedné změny, když místo Prostějova zaujal BK Olomoucko, byť i tento klub bude hrát převážnou většinu svých zápasů na prknech prostějovského stánku.

Hned dva kluby do nové sezony vyrazí s pozměněným názvem: Brno už bude mmcité+ a Lions se rozkošatěli na Basket Fio banka Jindřichův Hradec.

Velkou novinkou je účast hned šesti celků v pohárové Evropě. Vedle Nymburka v Lize mistrů a Pardubic v kvalifikaci FIBA Europe Cupu se hned kvartet klubů představí v Helios Alpe Adria Cupu. Brno už má premiéru v Osijeku za sebou, Ústí čeká ve středu a Děčín s pražským USK budou následovat zanedlouho.

Pro fanoušky bude zásadní novotou centrální systém ticketingu (prodej vstupenek na zápasy), s nímž Kooperativa NBL přichází jako první soutěž v kolektivních hrách. Všechny kluby spojily prodej svých vstupenek pod jednoho poskytovatele, což nabídne možnost zakoupení vstupenky na jakýkoli ligový duel on-line. Odkazy na nákup vstupenek na jednotlivé zápasy povedou i z oficiálního webu soutěže nbl.cz.

„Pořídit si vstupenku nebylo nikdy snazší, než tomu bude nyní. Domluvili jsme se se společností Sport Ticket, na jejímž portálu bude možné online zakoupit vstupenku na kterékoli utkání z počítače nebo mobilu. Tato společnost navíc navázala spolupráci i s portály Sazky, takže do budoucna by mělo být možné koupit si lístek na ligové zápasy na kterémkoli z 7500 prodejních míst Sazky,“ přiblížil novinku marketingový manažer NBL Martin Drábek na zahajovací tiskové konferenci letošního ročníku, na níž vedle novinářů nechyběli ani hráči, trenéři či manažeři ligových klubů.

Letos se jako další lákadlo pro fanoušky přidá i takzvaný „Šlágr kola“, který bude vysílán na webové platformě tvcom.cz, bude snímán na několik kamer a bude mu předcházet poutavý program s moderátory ve studiu na pražské Královce. Navíc během utkání bude možné přepínání i na jiné, souběžně hrané zápasy kola.

„Troufnu si říct, že bychom s tím měli přijít jako první z kolektivních sportů. Tím, že se budeme pohybovat v prostředí internetu, bychom celý projekt chtěli pojmout trochu netradičněji a odvážněji. Slibujeme si od toho zvýšení sledovanosti ligových zápasů a další přiblížení basketbalu fanouškům,“ podotkl Martin Drábek.  

Do divácké oblasti patří i dvě následující čísla: na zápasy NBL dorazilo v minulé sezoně celkem 222 tisíc lidí, což dalo průměr 930 na jedno utkání. Přenosy na ČT Sport sledovalo u obrazovek celkem 862 tisíc diváků, přičemž je zajímavé, že nejatraktivnější byla v Děčíně pořádaná All-Star Game z 29. prosince.

Letošní Utkání hvězd se posune jen o pár kilometrů a jeden den dál, neboť jej 30. prosince pohostí Ústí nad Labem. Hlasování o základních pětkách Mazáků a Mladých pušek bude spuštěno už na začátku listopadu.  

Z pohledu hracího systému je důležitou změnou, že finále a série o bronz se odehrají na dva vítězné zápasy. Dílčí úpravou prošel i Český pohár, kde se čtvrtfinále bude hrát atraktivnějším způsobem dvou zápasů - doma a venku. FINAL 4 se uskuteční ve Svitavách 17.-18. února a domácí celek do něj je tradičně nasazen přímo.  

Manažeři museli vzít při skládání týmů rovněž v potaz, že v sestavách pro ligové zápasy už mohou trenéři nově využít jen pěti cizinců oproti dřívějším šesti.

Tradiční součástí NBL bude už třetí rok i Kooperativa Faktor, který hodnotí atraktivitu hry jednotlivých basketbalistů, a samozřejmě i vyhlašování Hráče měsíce, který se bude za odměnu nejbližší čtyři týdny vozit v silničním korábu Hyundai Genesis. A pro fanoušky tu i letos budou hlasování o TOP 8 akcí každého měsíce.

Příznivci Kooperativa NBL počínaje prvním kolem najdou na stáncích v ligových halách i magazín #tojebasketbal, který i letos nabídne rozhovor s úřadujícím MVP, tucet dalších interview s hráči a kouči, osobní data všech hráčů, zajímavosti o klubech, různá kuriózní čísla, střelecké posuny top aktivních hráčů, největší akvizice léta a nově i okouzlující partnerky vybraných hráčů.

A ještě jednu novinku skrývá program nadcházející sezony. Budou jí dvě reprezentační okna, sloužící k odehrání čtyř duelů kvalifikace Světového poháru. První bude trvat od 20. do 28. listopadu, druhé od 19. do 26. února.

 

 

Autor:
Reklama
Hyundai Tucson